home-made eten - Reisverslag uit Arnos Vale, St. Vincent van spreadtheworld - WaarBenJij.nu home-made eten - Reisverslag uit Arnos Vale, St. Vincent van spreadtheworld - WaarBenJij.nu

home-made eten

Blijf op de hoogte en volg

24 Juni 2013 | St. Vincent, Arnos Vale

We hebben al twee dagen geen internet, en we hebben geen idee waarom en ik geloof het internetbedrijf ook niet. We zijn erachteraan aan het gaan, maar het schiet niet erg op. Gelukkig is het me even gelukt om op een onbeveiligd netwerk van een of ander iemand te komen, dat ik toch even mijn weblog kan plaatsen!

Het is zondagochtend acht uur en van beneden komt een zeer ritmisch handgeklap en harmonisch gezang, geproduceerd door kerkgangers die een dienst hebben op het strand. In dit zelfde land gebeurd het ook wel eens dat je 's avonds rond een uur of 8 thee drinkt terwijl je nieuws leest op fok.nl en je in de verte vier schoten hoort. Allemaal redelijk normaal.

We hebben ons deze week goed zelf weten te voorzien van producten die je normaal gesproken kant en klaar in de winkel koopt: brood, yoghurt, pizza, ijs, pindakaas, vegaburgers, gemberkoekjes, popcorn en mangosmoothie. We hebben nog net niet de koe gemolken die afgelopen week op het land liep.
Ijs zijn we min of meer genoodzaakt zelf te maken. Als we het uit de winkel meenemen, blijft er namelijk, na een zweterig busritje of een halfuur lopen in de brandende zon, alleen nog een lauwwarm melkerig siroopje over. Maar het is leuk werk en zowel het bananensorbetijs als het malagaroomijs is heerlijk geworden.
De pindakaas is hier aan de prijzige kant, dus toen we een pond pinda's zagen liggen voor ongeveer €2,-, besloten we dat het goedkoper zou zijn om het zelf te maken. Het waren helaas wel hele droge pinda's. Daar waar je normaal de pinda's in de keukenmachine gooit, het pindapoeder wordt en zich op een gegeven moment vormt tot een bal, bleef ons pindapoeder lekker poeder. We hebben er toen zelf maar wat olie bij gegooid, waarna het zich alsnog tot een bal heeft gevormd, waarna het zich transformeerde in smeerbare pindakaas. Volgende keer moeten we de pinda's alleen wel even roosteren alvorens we ze malen, want dan wordt het gewoon nog net even wat lekkerder. Maar het smaakt in ieder geval heel gezond natuurwinkelachtig, wat ik eigenlijk wel heel lekker vind.
Omdat je hier alleen een soort rare soyabrokken hebt (mèt of zònder kunstmatig kip-, rund- of baconaroma),die je moet laten weken in water(hmmmm), is het soms ook wel lekker om iets anders vegetarisch te hebben. Dus hebben we kikkererwt-burgers gemaakt, met knoflook, ui, wortel en aubergine! En ze waren zowaar heel lekker geworden! Volgende keer bonenburgers. (We hadden trouwens ook locale kip gekocht, een dij-en-poot, 2 voor €1,50. Een hele mooie prijs voor een vrijeuitloop kip. Pap, pap, ik had 'zwarte kip' achtige kip gemaakt! En Anthony zei dat hij het serieus lekkerder vond dan van de poelier. Dat vond ik wel een compliment omdat hij normaal altijd helemaal crazy wordt van M-dinner. :D. De honden vonden de botjes erg lekker, die ze op aten als een koekje en binnen 2 seconden weg hadden gewerkt.
Ik had eigenlijk gemberkoekjes gemaakt omdat ik ze wilde gebruiken voor een bodem van een caramel- of limoentaart. Maar er zijn er helaas veel te weinig van overgebleven voor een taartbodem.
Popcorn moesten we uiteraard zelf maken, toen we hadden besloten een kleine bioscoop te maken buiten op de veranda. (Een thriller is veeeeel spannender als de wind om je heen heel hard waait, je schimmen van bomen ziet door het maanlicht en je op een van drie kanten open veranda zit. Het is wel iets minder comfortabel als je dan op een klapstoel zit, waar je gemakkelijk vanaf kan vallen als je schrikt, maar extra spannend was het zeker!).
En de mangosmoothie ben je bijna verplicht om te maken. De mango's vliegen ons om de oren, dus ja.
Relatief weinig conserveringsmiddel en dat soort dingen binnengehad deze week. Dus dat is allemaal wel lekker smullen geblazen geweest.

Wie ook lekker hebben zitten smullen zijn de rupsen die blijkbaar door een vlinder ofzo waren gelegd in mijn Italiaanse pluksla. Er is nog wel wat van over, maar bevorderend is het zeker niet. Anthony heeft ze allemaal heel lief diervriendelijk met een tekentang van de blaadjes afgeplukt en samen hebben we ze uitgezet.

Ooo, en, terwijl ik gisteren lekker aan het snoeien was, en Biscuit op de achtergrond fijn een 'number 2' aan het creeëren was in de tuin van de vervelende mensen, vond ik een diep gat. En vanuit mijn natuurlijke drang om te zien of er een konijn of ander leuk dier zich in zo'n hol bevind, bleef ik er een tijdje (net iets te lang eigenlijk) naar staren. Na een ogenblik zag ik opeens een enorme, harige poot uit het hol graaien, met daarachter nog een stuk of drie, vier. De poten werden vergezeld door een zwerm 'kleine' babyspinnetjes, die al zo groot waren als normale Hollandse kruisspinnen. Ik was klaar met snoeien.

We hebben trouwens gevonden waar de bioscoop hier zit, 'Russell's Cinema', en ze hebben zelfs een site. Ik vond het wel grappig om te zien, omdat ze ook foto's hebben van de zaal en de bar. En alle prijsjes! Als jullie het grappig vinden om te zien, hier is de link van de site:

Nou, ik weet al wat ik ga doen met mijn verjaarspartij, mwah hah huh ha.
www.russells-cinema.com

Tenslotte, als jullie het leuk vinden om te horen met wat voor muziek wij hier de hele dag opgescheept zitten, dan is er deze link:
http://tunein.com/radio/Hitz-FM-1037-s89379/

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 22 Feb. 2011
Verslag gelezen: 407
Totaal aantal bezoekers 64431

Voorgaande reizen:

14 Mei 2013 - 13 Mei 2014

Baking News

22 November 2011 - 18 Maart 2012

To St. Vincent and the Grenadines

11 April 2011 - 15 April 2011

Berlin - Citytrip -

16 Maart 2011 - 24 Maart 2011

Finike

21 Februari 2011 - 22 Februari 2011

Cycling trip Zoetermeer-Almere

01 December 2007 - 10 Mei 2008

Inis Mor and the organic farm An Charraig

03 Juli 1989 - 30 November -0001

Life

Landen bezocht: