Sugar Apple - Reisverslag uit Arnos Vale, St. Vincent van spreadtheworld - WaarBenJij.nu Sugar Apple - Reisverslag uit Arnos Vale, St. Vincent van spreadtheworld - WaarBenJij.nu

Sugar Apple

Blijf op de hoogte en volg

29 Juni 2013 | St. Vincent, Arnos Vale

Een keer op een avond, toen we net alles hadden afgesloten, tanden hadden gepoetst en in ons muggennet waren gekropen hoorden we de honden keihard wegrennen, grommen, blaffen en klimmen in de struiken achter ons. Wat is er aan de hand. We horen dat er de laatste tijd veel inbraken zijn...We keken naar buiten met zaklampen maar er was een weinig te zien. Weer in het muggennet, maar we hoorden de honden weer. Wat is er toch aan de hand? Omkleden en naar buiten dan maar. We doen de deur open en daar staan de honden blij te kwispelen en klaar om ons te begroeten. 'Hoi daar, maar laat ons nou maar eens even zien wat hier allemaal aan het gebeuren is.' Dus gingen we een rondje lopen, gewapend met zaklampen, kapmes en vuisten. We hoorden geritsel en gekraak, en de honden schoten weg. Schijnen met de zaklampen in de bush bush, honden komen terug, rennen vooruit, honden volgen, weer schijnen met de zaklamp, Twee Reflecterende Kattenogen. '-_-. Fijn, waakhonden.

's Ochtends als ik wakker word, loop ik meestal eerst naar achter het huis om te kijken hoe het met mijn tuin gaat. Slecht. De bladeren van mijn courgetteplant worden opgegeten door iets en één van de laatste drie zielige tomatenplantjes (omdat er daar alleen maar klei is als grond) is zomaar verdwenen. Er zijn geen rupsen, dus het zijn ofwel die dikke, vieze, grijzige naaktslakken, danwel de schildpad die me diezelfde dag enorm liet schrikken omdat er opeens enorm veel geritsel uit de struiken acht de tuin kwam. Ik heb nu maar takken met doorns om de planten heen gelegd en een hoop waterpest, maar het lijkt niet echt te helpen. Ondertussen ben ik verdergegaan met nieuwe kleine tuintjes aan de voorkant van het huis maken. Onder het gras lag zowaar best mooie aarde! Voor de extra finesse hebben we wat mest van de koe die was ontsnapt gehaald, die hij had achtergelaten tijdens zijn vrije uren. Biscuit vond helaas dat niet alleen de tuin recht had op mest, maar ook hij, dus heeft hij er lekker doorheen zitten rollen en er op zitten knagen.

Wayne was langsgekomen bij ons en heeft toen een fruitmand met papaya's en 'sugar apples / custard apples' uit zijn eigen tuin meegenomen. Papaya's zijn heerlijk, maar de apples had ik nog nooit geprobeerd. Daarom ging ik op internet zoeken hoe je die moest eten. Nou en daar was ik blij mee, want dit meisje heeft het heel passievol weten uit te leggen :
http://www.youtube.com/watch?v=XlSYoeaa3Ys(Voor degene die het interessant vinden te weten wat een sugar apple is, uiteraard)
Ook ik vond ze erg smakelijk, ondanks dat ik wat minder passievol aan het eten was dan haar.

Anthony en ik zijn de laatste tijd vooral bezig met dode takken en boomstammen uit bomen verwijderen. Sommigen zijn zo uitgebreid aan de bovenkant dat als je eerst heel voorzichtig (tevergeefs) de boom hebt afgezaagd, hij niet naar beneden komt vallen, maar heerlijk blijft hangen in andere (dode) bomen. Zo kwam het dat we gisteren een stuk of drie uur bezig waren met één hele grote tak verwijderen. Ik heb Anthony als een echte survivaller allemaal skills zien toepassen. Ik was helemaal onder de indruk en heb er ook nog eens wat van geleerd! Het was erg vermakelijk allemaal, dus het maakte helemaal niet uit dat het zo lang duurde. Wel moet ik er misschien bij vermelden, dat na die drie uur de tak nog steeds niet weg was, maar dat we zijn gestopt omdat het donker werd. Vandaag gaan we verder.

Afgelopen week ging het trouwens heel hard onweren. En dat vonden de honden niet leuk, ze renden naar binnen in ons huis, zo ver mogelijk van de deur. En toen ik daar ging zitten kwam ze tegen mij en elkaar aankruipen, zoals kinderen dat ook kunnen doen. Dat was wel heel schattig.
Nu ga ik porridge maken, gegroet en een fijn weekend!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 22 Feb. 2011
Verslag gelezen: 366
Totaal aantal bezoekers 64253

Voorgaande reizen:

14 Mei 2013 - 13 Mei 2014

Baking News

22 November 2011 - 18 Maart 2012

To St. Vincent and the Grenadines

11 April 2011 - 15 April 2011

Berlin - Citytrip -

16 Maart 2011 - 24 Maart 2011

Finike

21 Februari 2011 - 22 Februari 2011

Cycling trip Zoetermeer-Almere

01 December 2007 - 10 Mei 2008

Inis Mor and the organic farm An Charraig

03 Juli 1989 - 30 November -0001

Life

Landen bezocht: