warme douche - Reisverslag uit Arnos Vale, St. Vincent van spreadtheworld - WaarBenJij.nu warme douche - Reisverslag uit Arnos Vale, St. Vincent van spreadtheworld - WaarBenJij.nu

warme douche

20 Mei 2013 | St. Vincent, Arnos Vale

Hallo!
Twee drukke dagen waren dit.
’s Nachts was een beetje een lawaaierig gebeuren. Iemand was zijn koe vergeten te melken waardoor hij om de minuut een keer moest loeien. Toen het echt heel laat was, was er een clubje honden die het nodig vond om er nog eens bij te gaan janken en blaffen. Gelukkig ging het toen opeens keihard regenen voor een stuk of vijf minuten, waardoor alleen weer een zacht geloei van de koe te horen was.
Gisteren is Anthony de hele dag bezig geweest met het regelen van een warme douche. De dag ervoor kwamen we erachter dat het water toch wel erg koud was, alsof het uit de bergen kwam. Dus besloten we dat aan te pakken. We hebben heel goede hulp gekregen van Wong, die een soort van elektricien is. Eerst gingen we samen met hem naar de winkel om alle benodigdheden te halen, en daarna ging hij het gelijk allemaal fixen. Het was best nog een gedoe, met snoeren aansluiten en verbinden en boren enz.enz. Maar uiteindelijk, nadat Roger het loodgietergedeelte had uitgevoerd en de snoeren en leidingen aan de douche zelf had aangesloten, hadden we een naar eigen keuze lauwwarme of hete douche. De meeste mensen zijn hier niet zo van het netjes afwerken, ook niet als het om veiligheid gaat. Maar Anthony heeft alle bedrading ver weg van de douchekop gestopt, waardoor het bij ons veilig douchen is!
Terwijl Anthony hard aan het helpen was met de douche, heb ik me vermaakt met een bezoek van Roganne (wat je overigens schrijft als Rojany, blijkt). Eerst heeft hij zitten tekenen op ons krijtbord, daarna begon hij verhalen te vertellen over Thomas de trein ( You know Thomas the train, with the face and all? He weak!), toen haalde hij zijn eigen Thomas de trein en een andere trein, toen haalde hij zijn zelfde gemaakte spoor, kraan en turning table (een voorleesboek met daarop een rails getekend met zwarte stift), en daarmee heeft hij een uur lang zitten spelen. Het enige wat ik af en toe moest doen was mijn hand in de lucht doen en dan naar beneden alsof ik de trein door liet gaan. Daarna mocht hij mee naar de winkel om spullen te halen voor de douche. Het leek wel alsof het mijn eigen kind was. ‘Niets aanraken, kom maar mee, kom we gaan wel even buiten wachten, even rustig!’ Toen we terugkwamen en hij weer verder ging spelen zei ik dat hij misschien met zijn zelfgemaakte kraanwagen kon doen alsof het een hengel was. Toen heeft hij een uur zitten hengelen en vissen gevangen. Van de veranda gesprongen alsof het een boot was. Opeens dook zijn duikbril op en moest ik hem vertellen waar ik op mijn GPS vissen zag. Vaak kreeg ik een teleurstellen: ‘Cassandra, we lost it’ te horen, maar soms ving hij er één, en uiteindelijk had hij er toch acht gevangen. Gelukkig ging hij na een paar uur weer weg, want ik was wel een beetje uitgeput eigenlijk.
Toen ook Wong klaar was met al het werk en was vertrokken, besloten Anthony en ik voor het eerst sinds we hier zijn naar de zee te gaan!!!Heerlijk!!! Lekker dichtbij, zonder sleutel vergeten en daardoor tien minuten kloten bij het hek, ben je er binnen 2 minuten.
Vandaag heb ik zaadjes geplant van verschillende plantjes, en zijn we begonnen met het opknappen van de keuken. Het gasstel stond op het aanrecht, waardoor we nog maar een half aanrecht hadden, wat veel weinig was. Dus hebben we een soort plank gemaakt om dat ding op te zetten, zodat we en meer ruimte hebben en we er beter bij kunnen. Tussendoor werden we wel wat vertraagd doordat we de enorm grote springspin hadden gevonden, die we een paar dagen geleden kwijt waren geraakt. Dit keer moest hij toch echt het huis uit omdat we alles woonklaar aan het maken waren, maar hij mocht niet dood. Een half uur lang heeft Anthony met een schoffel het beest proberen weg te jagen. Of hij echt weg is, weten we niet. Hij is in ieder geval uit zicht… Maar goed, een douche én een plank voor het gasstel in één weekend, het gaat echt veel te snel allemaal voor hier. Het wordt bijna ongemakkelijk!
A.s. dinsdag gaan we naar de stad om te kijken wat er te regelen valt qua visum, dus eens zien wat daarvan gaat komen.
Met Baxter gaat het al een stuk beter. Zijn wondjes zijn allemaal goed aan het genezen tot nu toe!
En broer Elmer, nog gefeliciteerd!!!